(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

fredag den 5. august 2011

Stadig usikkerhed i nord

Torsdag fik jeg så overstået sidste dag i induction training. Havde en ganske alvorlig krise i løbet af eftermiddagen, men jeg holdt mig vågen. Nu mangler "kun" 4 dages "In-House training", hvor vi skal høre om alle de forskellige afdelinger, der er i EULEX. Kan dårligt vente.
For at kompensere gik jeg i motionscentret torsdag aften efter arbejdstid.

Fredag gik jeg til mit møde i Kosovo Politi, som jeg har hver fredag kl. 09.00. Min sædvanlige Counter Part har ferie, men havde aftalt møde med hans afløser. Han dukkede dog aldrig op. Døren til hans kontor var lukket og låst, men indenfor kunne jeg da høre, at fjernsynet kørte lystigt med Champignons League, så det kan da være at  han prioriterede sådan i dag :-)
Stabsmøde kl. 10 i afdelingen, hvor jeg kunne fortælle, at vi alle er "on call" fra nu af og ikke må køre længere væk fra vores tjenestesteder end vi kan være der indenfor 45 minutter. Det skyldes selvfølgelig situationen i Mitrovica nord, hvor serberne stadig har vejblokader og nægter at flytte sig. Alle EULEX politifolk er flyttet på hotel i Mitrovica syd. De få, der arbejder ved grænsen mod Serbien, må flyves på arbejde i helikopter. Alle forventer, at der vil ske et eller andet - vi ved bare ikke hvad! Nogle taler om at dette er den værste krise siden 1999. Vi mærker nu ikke noget til den i Pristina, hvor vi nyder varmen (28 gr her kl. 20.00).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar