(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

lørdag den 30. juli 2011

Lang weekend

Fik ikke sovet så meget p.g.a. min forkølelse. Men dejligt at være i den lejlighed, jeg nu skal bo i det næste år. Ikke mindt dejligt at få alle tingene ud af kufferter og tasker og lagt på plads i skabe og skuffer.
Jeg måtte have min landlord til at flytte nogle af møblerne ud igen. I det ene værelse, der er max 10 m2, havde han sat 3 sofaer, to 3-mands og en to-mands sofaer. Han mente det ville være godt, hvis jeg fik mange gæster! Han fik nu lov til at fjerne de to af dem. Så er de også plads til, at den 3. sofa kan slås ud som dobbelt gæsteseng.
Lejligheden er som sagt møbleret, men til gengæld er der derudover intet i den. Jeg skal selv købe alt udstyr, så der er nogen startomkostninger. Til gengæld er jeg så selv herre over hvad jeg får af tallerkner, bestik, glas m.v. Måske køber jeg også et spisebord med stole. Det er der nemlig heller ikke, så jeg sidder på sofaen og spiser ved sofabordet. Det er lidt upraktisk.
Jeg kørte hjem i frokostpausen for at se, om intenettet og tv var sat til…….og det var det selvfølgelig ikke! Jeg kan altså se frem til 3 fridage uden nogen af delene. Mandag i næste uge er helligdag, da ramadanen starter. Jeg talte med Artan, min language assistent, om ramadanen, som han er en del af. Han spiser aftensmad ca. kl. 20.30, efter bøn, hvor han dog kun spiser ganske lidt. Han skal nemlig nå at være rigtig sulten til kl. 02.00, hvor familien står op, beder og spiser derefter et stort måltid, to timer før solen står op! Derefter ikke hverken vådt eller tørt før kl. 20.30 næste aften! Han har tilbudt at jeg kunne deltage, men jeg takkede pænt nej J
Fredag aften gik med lidt indkøb og madlavning (masser af hvidløg for at kurere forkølelsen) og lægge flere ting på plads. Tøjvask blev der også tid til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar