(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

mandag den 25. juli 2011

1. weekend i Pristina

Fredag aften blev festlig og fornoejelig. Ole Madsen havde inviteret det danske kontingent (som er ret lille p.t. p.g.a. sommerferie) ud at spise. Han kendte et sjovt lille sted, som er en gammel smugkro. Man kan ikke komme ind, med mindre man har bestilt paa forhaand, saa de kender en. Der var masser af god mad og hvid- og roedvin samt Raki ad libitum. Der var nogle taler undervejs, baade til Ole og mig og selvfoelgelilg af os begge. Efterfoelgende gik vi ned paa en cubansk bar, hvor vi sad udenfor indtil 01.00 og laeskede os i Mohijtos. Tog en taxa hjem til den uhyrlige pris af 2 euro!

Loerdag morgen var jeg bare ikke frisk! Maa have spist noget, jeg ikke kunne taale.........! Dagen blev brugt til indkoeb og vasketoej. Jeg traengte ogsaa til frisk luft (eller saa frisk, som man nu kan faa det her i Pristina), saa jeg gik en tur paa 2 1/2 time i byen. Og saa fulgte jeg selvfoeelgelig med i nyhederne om det tragiske i Norge!

Soendag formiddag moedtes jeg med Jens (politi) og Axel (Skat) i byen. Vi koerte et stykke ud af Pristina, hvor vi parkerede bilen og gik en tur rundt om et bjerg og ned i dalen. En dejlig tur paa 3 timer i rask trav, der dog sluttede med at gaa opad! Vi var alle saerdeles traette, da vi naermede os bilen. Og alligevel gik der "drengeroev" i den, da vi naermede os bilen. En foreslog for sjov, at vi skulle loebe om kap til bilen, og inden vi fik set os om, loeb vi alle tre de sidste par hundrede meter - opad!
Den iskolde oel paa restauranten bagefter var himmelsk!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar