(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

onsdag den 20. juli 2011

Første arbejdsdage

Tirsdag morgen blev jeg afhentet af Ole på hotellet. Vi medbragte bagagen i håb om, at jeg i dag ville finde en lejlighed. Første arbejdsdag på kontoret, hvor jeg blev introduceret. Jeg mødte også "Artan", en albaner, der er min assistent. Ingen tvivl om at han bliver uundværlig! Han sørger for alt praktisk og for at jeg i øvrigt bliver opdateret og klar til møder m.v. Han tilbød også at hjælpe med at skaffe en lejlighed.
Derefter gik vi over til Kosovo Politis Hovedkvarter, der ligger 3 min gang fra EULEX Police HQ. Her mødte jeg min "counterpart", som er leder af Kosovo Politis uniformerede politi. Han virkede fin og imødekommende. Det blev et sådant "goddag, goddag og farvel, farvel-møde". Tilbage på PHQ holdt vi møde med District Chief Advisers, som jeg er leder for. De fortalte hvordan verden ser ud i resten af Kosovo. Ind i mellem møde med Ole, der fortalte alt om jobbet og om organisationen.
Om eftermiddagen holdt jeg møde med min chef, Harry fra USA, som også er ny i jobbet, og med den afgående samme. Her fik jeg endnu en gennemgang af jobbet og organisationen. Herefter var jeg fyldt op!!
Blev inviteret ud at spise, men var ganske enkelt for træt. Gik i stedet ud for at se på en lejlighed og derefter et par timers gåtur i Pristina for at få lidt "frisk" luft.

Onsdag blev lidt mere rolig. Min PC blev installeret, så jeg nu kan modtage mails - hvilket jeg gør i store mængder.
Arten havde arrangeret et møde med en ejendomsmægler, der kørte mig rundt til 3 lejligheder, der dog ikke var lige, hvad jeg ville have.
Jens, en kollega fra Danmark, ringede kl. 15.30 for at høre, om ikke vi skulle køre ud for at finde en lejlighed i et område, vi tidligere havde kigget på. Der var nu heller ikke nogen, men vi kørte til modsatte ende af byen, hvor vi tilfældigt fik kontakt med en person, hvis onkel (sådan er det her!) havde en lejlighed. Den så jeg på, og den så faktisk rigtig god ud. Har endnu en lejlighed at se på i morgen, hvor jeg regner med at finde en god en.
Aftenen bruger jeg så i Ole og Hannes lejlighed. De er ikke hjemme, så jeg passer mig selv med et par mørbradsbøffer og en 2 liters øl"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar