(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

tirsdag den 19. juli 2011

Boligjagten sat ind

Mandag endnu en hektisk dag. Vi blev alle 4 hentet på hotellet af "Per" kl. 08.30 og kørt il MHQ (Mission Headquarters) hvor vi skulle indskrives i missionen. En masse papirer skulle udfyldes, fotooptagelse og udstedelse af ID-kort. Herefter fik vi en oplevelse af EU bureaukrati. Vi skulle have udleveret sim-kort til mobiltelefon, hvilket selvfølgelig foregik i en anden del af Pristina. Altså måtte vi køre derud, udfylde en masse papirer, hvorefter vi så fik udleveret simkort. Men ingen telefon. Den skal vi have et tredie sted. Det er bare endnu ikke lykkedes os at finde ud af hvor. Men nu har vi da et simkort :-).

Inden vi gik i gang med at finde lejligheder, kørte vi en tur til PHQ (Police Headquarters), hvor jeg fik lejlighed til at hilse på de kollegaer, som jeg er daglig leder for og som jeg skal arbejde sammen med det næste år. Der var et par svenskere, en albaner, to tyskere og en hollænder. Det virkede umiddelbart som et godt team.

Resten af dagen gik med at lede efter lejligheder. D.v.s. Georgina blev hentet af en kollega, da hun nu skulle videre til Mitrovicja, hvor hun skal arbejde. Det gik rimeligt hurtigt med at finde lejligheder til både Michael og Marc, mens det var noget mere trægt med at finde en til mig. Vi fik set på 4-5 stykker, som ikke rigtigt var noget. Dog er der en lejlighed, som er rigtig fin, men der er desværre ikke rigtig nogen udsigt, og det vil jeg meget gerne have. Jagten sluttede faktisk først omkring kl. 22.00, uden resultat. Så var det også på tide med lidt aftensmad, så det blev sent, inden jeg var tilbage på hotellet. Jeg håber på bedre held i morgen, hvor jeg også skal starte på kontoret.

1 kommentar:

  1. Kære Preben
    Rart at høre du kom godt afsted.
    Held og lykke med missionen, jeg er overbevist om du kommer og kollegerne kommer til at gøre en stor forskel. Vi glæder os alle meget til at følge dig på bloggen.
    Kærlig hilsen Tuborg

    SvarSlet