(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

fredag den 20. januar 2012

Out of office

I dag havde jeg så mit sidste møde i denne omgang med ledelsen i Kosovo Politi. Naturligvis handlede mødet primært om den kommende weekends demonstrationer ved Gate 3 og 5, men selvfølgelig igen pæne ord til og fra mig, da det nu var sidste møde.

Mit nye navneskilt
Til frokost havde jeg inviteret de nærmeste ledere og medarbejdere til frokost. Vi gik til en god, italiensk restaurant nær ved Politihovedkvarteret.
Medarbejderne på kontoret havde fået lavet et dørskilt til mig til mit nye kontor, med en enkelt reference til Kasper :-)


Will holder afskedstale - Tahire (Taki) kan lige anes
På kontoret var der selvfølgelig nogle opgaver, der skulle afsluttes, inden jeg kunne køre hjem. Forinden havde jeg dog også en lille ting til kontoret. Som kontingentleder var jeg jo nødt til at tage Dannebrog, der i flere år har prydet væggen, med mig til min nye arbejdsplads. Jeg havde derfor købt en Kosovo-flag, som jeg mente ville være en passende erstatning. Det kan jo heller ikke nytte noget, at min afløser hænger det tyske flag op!!

Tahire, den ene af mine to Language Assistents på kontoret, så noget ked ud af det, da hun mødte i morges. Som forklaring viste hun mig en avisannonce, der lignede en forstørret dødsannonce, med et foto af en ældre mand. Hun fortalte, at det var hendes far, der døde for præcist 3 år siden. Det er en tradition i Kosovo, at man hvert år på dødsdagen indrykker en annonce, som minde om de døde. Hun var meget tæt knyttet til sin far, så hun var lidt trist til mode. Det hjalp dog lidt i løbet af dagen.
Inden vi gik til frokost, gav hun mig en lille afskedsgave, en platte med nogle krystaller, der var formet som landet Kosovo. Krystallerne var udvundet fra nogle miner fra hendes hjemegn, Mitrovica. Rigtigt pænt af hende. Hun virkede oprigtigt ked af, at jeg nu forlader kontoret. Lidt utroligt, når man tænker på, at jeg kun for få måneder siden, absolut mod hendes vilje, fik hende flyttet fra sit eget kontor og ind på vores storrumskontor.
Spider Bo

Selv om jeg selvfølgelig glæder mig til at kaste mig over et nyt job, så er jeg da også lidt ked af at skulle forlade "Office 510", hvor jeg nu har været i et halvt år. Vi har haft et rigtigt godt arbejdsklima på kontoret, præget af hårdt arbejde men især også af masser af humor. Mine to LA's, Artan og Tahire, har været nogle gode støtter, trafikrådgiveren Nils (Schmutziger Nils), tysklands svar på Dirty Harry, Bo (Spider Bo), svensker med klare politiske meninger og som jeg har haft nogle rigtigt gode og sjove Danmark vs. Sverige diskussioner med, Will (hollænder), der i høj grad har været garant for mange grin i løbet af dagen, og Tommy (svensker), der har været en god støtte og som med humor forsøger at give mig et bedre indtryk af Sverige - som vi jo alle ved bare er et gammelt, dansk land!!

Tommy, der ikke vil indrømme, at han i
virkeligheden er dansker
I aften bliver der endnu mere farvel. Jeg er inviteret til et "Farewell party" af Bernhard, der tidligere sad i vores kontor, men som i oktober blev flyttet til en anden afdeling i forbindelse med politireformen. Han har nu afsluttet sin mission her i Kosovo og er på vej hjem til Tyskland. Festen foregår på en restaurant, hvor de laver fremragende mad. Han holder festen sammen med en kollega, så jeg tror at vi bliver rigtigt mange. Der er fri mad og bar............fredag aften............tror jeg sover længe i morgen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar