(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

torsdag den 19. januar 2012

Mere Vetevendosjo og flere interviews...

Godt jeg fik indkaldt til 11-12 interviews torsdag........, men skidt at kun knap halvdelen blev registreret i edb-systemet. Det betød, at da jeg mødte torsdag morgen gik det op for mig, at 7 af ansøgerne ikke af HR var blevet underrettet om, at de skulle interviewes i dag.
Jeg måtte derfor i gang med selv at ringe til dem og aftale interviews 2-3 timer senere. Der var lidt panik på, men det lykkedes at få fat i alle og gennemføre interviews med dem.
Samtidigt var der flere møder, der skulle koordinere den kommende weekends indsats mod Vetevendosjes demonstration ved to af grænseovergangene mod Serbien.

Resultatet bliver endnu en stor indsats fra EULEXs side, selv om det er Kosovo Politi, der har det primære ansvar for opgaven. Det betyder også, at jeg har "vundet" opgaven med at være forbindelsesofficer mellem Operationsrummet i hovedkvarteret i Kosovo Politi og så vores eget operationsrum. Det får jeg så søndagen til at gå med. Håber at KP klarer opgaven lige så godt som forrige weekend.

I går havde jeg mit sidste personlige møde med min counterpart, Sami Shabanj. Han talte meget venligt om vores samarbejde og påstod endog, at han havde kopieret min ledelsesstil, som han var meget facineret af. Der kan man bare se!
På trods af, at de ikke har mange penge i Kosovo Politi (mildt sagt), så havde han samlet nogle gaver til mig i form af krus, kuglepenne og en platte med Kosovo Politis logo. Han fortalte, at han endvidere ville samle nogle uniformsgenstande til mig, som jeg ville få som minde om politiet i Kosovo. Endelig var der også to fine nøgleringe, som han understregede var til mine to sønner. Som han sagde med et smil: de skal bare vise dem til politiet, hvis de kommer til Kosovo, så får de ingen bøder :-)
Deres gavmildhed står desværre i skærende kontrast til dansk politi. Jeg har tidligere efterspurgt gaveartikler, men end ikke en kuglepen kunne der blive råd til at forære til højtrangerede ledere i Kosovo Politi som tak for samarbejdet! suk.

I morgen pakker jeg så mine ting og gør klar til at starte på mit nye job på mandag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar