(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

torsdag den 12. januar 2012

Nyt job og nye opgaver

Onsdag var det så tid for at vende tilbage til jobbet - på tide, vil nogen sige J!
Her viste det sig desværre, at rygterne om mit fremtidige virke i EULEX allerede var nået frem til kontoret. Havde ellers håbet, at jeg selv kunne få lov til at fortælle, at jeg forlader mit kontor i politihovedkvarteret til fordel for et andet job i EULEX hovedkvarter.
For et par uger siden blev jeg spurgt af chefen for de internationale politifolk i missionen (Head of Police Component, HoPC), om jeg kunne tænke mig at flytte til hans kontor som "Special Assistent to HoPC", en slags rådgiver og assistent for ham.

Min fremtidige arbejdsplads
Det var en udfordring, jeg ikke kunne sige nej til, men da det krævede en snak mellem HoPC og min chef, før det var en realitet, kunne jeg ikke melde noget ud til mine medarbejdere. Denne snak blev klaret, mens jeg holdt fri med Rasmus, så rygterne løb altså foran.
Omend de udtrykte glæde for min nye udfordring, var de mindre begejstrede for at jeg nu forlod kontoret, nu de lige har vænnet sig til mig.
Jeg skal formentlig starte i løbet af ganske få dage. Det mangler endnu at blive helt afklaret.

HoPC har to assistenter, hvoraf den ene i forvejen er dansker (Lasse), mens den anden, en svensker, rejser hjem. Da HoPC også er dansker, er man allerede begyndt at tale om "Den Danske Mafia" i restauranten i hovedkvarteret.

Grunden til at det endnu ikke er afklaret hvornår jeg starter i mit nye job, er at jeg ikke har haft mulighed for at tale mere end 30 sekunder med min chef. Alle er nemlig lige nu rasende optaget af den næste store opgave, der starter lørdag og måske kommer til at vare en rum tid. Det 3. største politiske parti hernede, Vetevendosje ("selvbestemmelse"), har nemlig besluttet at arrangere en demonstration og vejblokader af to grænseovergange mod Serbien, da de ikke mener, at Kosovos regering gør nok for at hævde landets suverænitet over for Serbien. De har indkaldt så mange som muligt fra Kosovo, ligesom de har været i Albanien og Montenegro for at få allierede til at deltage. Der er arrangeret busser fra mange forskellige steder i landet, så alt i alt virker det særdeles organiseret. Der er således lagt op til, at mange tusinde skal deltage i protesterne. Det betyder så også, at Kosovo Politi og EULEX kommer på overarbejde i den kommende weekend.
Lad os nu se, hvor galt det går.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar