(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

søndag den 30. oktober 2011

I'm back....

Tilbage i Kosovo efter en ualmindelig dejlig ferie på Tenuta di Capezzana i Carmingnano området lidt nordvest for Firenze. Dejligt at se familien, smage den gode italienske mad og vin, museerne i Firenze og selvfølgelig de to store fester, vi havde på vinslottet og på jagtslottet.

Capezzana
Blev hentet mandag aften i Pristina lufthavn af en kollega, der på turen ind til byen satte mig ind i, hvad der var sket af stort og småt. KFOR er begyndt at flytte nogle vejspærringer i nord, og der har også været sammenstød mellem militæret og de lokale serbere, med sårede til følge på begge sider.
Udsigt fra Capezzana mod Firenze og Toscana


Tirsdag havde jeg taget som fridag, og det betød at jeg havde tid til at indrette mig i min nye lejlighed. Der er dog nogle ting, der mangler og som jeg må tale med min landlord om. f.eks. noget så enkelt som et forhæng til bruseren. Det halve af badeværelser er oversprøjet med vand, når jeg er færdig med at bade.
IPKO kom tirsdag formiddag og installerede TV og internet.
Onsdag gik den ikke længere - tilbage på arbejdet. Der er desværre ikke en stedfortræder i min stilling, så det betød at der lå indtil flere beslutninger, der var udskudt til jeg kom tilbage, ligesom der var arrangeret flere møder på mine vegne. Så det tog mig et par dage at komme igennem de 200 mails, der også ventede........
Det viste sig også, at jeg har fået en ny counterpart. Oberst Shefqet, som hidtil har været min counterpart, var blevet forfremmet, så der er udpeget en ny i hans sted. Det er en oberstløjtnant, som jeg ikke lige kan huske navnet på. Ja, de bruger militære titler i politiet i Kosovo. Jeg mødte ham fredag til vores sædvanlige ledermøder i Kosovo Politi, og umiddelbart så han meget tilforladelig ud. Vi har aftalt at stikke hovederne sammen i næste uge, bare os to (og en language assistent), så vi kan lære hinanden bedre at kende.

Og så hurra for Dropbox! Jeg har hele tiden lagt alle mine fotos i Dropbox, hvilket jeg nu er glad for. Den ene af mine bærbare pc'ere, som jeg bla. har brugt til fotos og private ting, er brudt sammen og kan formentlig ikke repareres. Hardisken er færdig, men heldigvis har jeg så stadig mine fotos! Nu må jeg så prøve at genskabe de øvrige dokumenter efter hukommelsen.
Ja, ja, jeg ved det godt: rigtige mænd tager ikke back-up - rigtige mænd græder rigtigt meget :-(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar