(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

lørdag den 8. oktober 2011

Gang i golfen - og pc-nedbrud.....

Havde en rigtig god tur til Air Sofia Golf Hotel, ca. 35 km udenfor Sofia. Turen derned tog 5½ time og vi var fremme omkring kl. 21.30 - lokal tid. Der var en times tidsforskel. Heldigvis havde de andre været der før, så de vidste hvor vi kunne få noget at spise og skylle vejstøvet væk med.
Lørdag morgen varmede vi op med lidt tennis, før vi bevægede os ud på golfbanen. Og lade det bare være sagt med det samme: det var ikke mig, der lynede med de gode slag. Tydeligt at mærke, at det er flere måneder siden, jeg har været på en golfbane. Men jeg hyggede mig nu alligevel og vandt trods alt et par indlagte konkurrencer rundt på banen.
Lørdag aften kørte vi i taxa til en nærliggende by, hvor der lå en stor restaurant. Det var med levende musik og ovenikøbet med "ikke-ryger" afdeling. Det holdt nu kun et par timer, så blev fløjdørene åbnet, så det var ét stort lokale. Til gengæld kunne tjeneren ikke et ord engelsk. Det var tæt på at være morsomt,  men også dette havde de andre prøvet før, så vi var meget omhyggelige med, hvad vi bestilte. Vi måtte bestille et par gange, for de havde ikke halvdelen af det, der stod på spisekortet. Men det lykkedes, og maden var fin. Som sagt levende musik, men lyden var skruet op til diskoteksniveau, så selv om aftenen var kølig, satte vi os udenfor for at nyde kaffen og en lille avec.
Søndag endnu en runde golf - og med samme elendige indsats fra min side.........men jeg hyggede mig.......og det gælder jo bare om at være med..........og alt det der.
Ugen gik så på vanlig vis med en masse møder, men desværre endnu ikke tid til et møde med min counterpart, hvor det kun os to. Jeg har et par ting, jeg skal have talt med ham om.
Onsdag til møde med min counterpart og de 6 regionale politidirektører. Godt og velstruktureret møde, med en enkelt indlagt overraskelse. Vi sluttede at med at tale om en temadag, vi havde planlagt til torsdag, og gav udtryk for at vi håbede, at politidirektørerne ville deltage. De så meget overraskede ud, og den ene spurgte Shefqet (min counterpart), om de var inviteret? Det troede jeg at de var, hvilket jeg fulgte op på, da vi kom tilbage til vores hovedkvarter. Det viste sig, at de var inviteret og at vi kunne bevise det ved kopier af mail. Hvorfor de så spillede uvidende om temadagen, forstår jeg ikke. En mente, at det var fordi de ikke gad at køre til Feritzaj, at de overfor deres overordnede gav udtryk for at de intet kende til temadagen. Må prøve at finde en ordentlig forklaring på dette skuespil!
Torsdag var jeg så til temadagen i Feritzaj, hvor de har kørt et pilotprojekt vedr. den nye politistruktur.  Udmærket dag.
I aften fredag er jeg egentlig inviteret til fest i det tyske kontingent, men der er jo også landskamp, som vises på den lokale sportsbar.............
Den valgte jeg så, men desværre røg forbindelsen til transmissionen efter det 3. mål. Og teknikken er fortsat et problem, nu med min bærbare, der ikke vil starte. Derfor er dette afsnit loadet fra en anden pc og desværre uden fotos. Dem må jeg tilføje senere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar