(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

mandag den 15. august 2016

Endelig nogen vished

Mens vi venter...
Hele ugen gik med det samme, som vi lavede mandag og tirsdag, nemlig ingenting! Vi blev hver morgen hentet foran vores hotel kl. 07.30 og kørt ud til lejren, hvor vi sad til kl. 17.45, hvor bussen kørte tilbage. Rimeligt kedeligt, men vi da læst noget og øvet en del fransk.
Fredag aften, lige før bussen kørte, blev vi så kaldt til møde med Chief of Staff, der ville fortælle os, hvor vi skulle gøre tjeneste i vores tid i Mali.
Henrik og Alex skal til Gao, Michael og Dennis til Mopti, mens Svend og jeg skal blive i Bamako. Og mit job var en gedigen overraskelse. Jeg skal være en del af et nyt patruljeteam, der sammen med politiet i Bamako skal køre patrulje. Den må jeg erkende, at jeg ikke havde set komme.
CoS sagde, at da vi generelt ikke kan fransk, kunne han ikke give os andre opgaver, herunder en lederopgave til mig, da personalet som udgangspunkt kun taler fransk.
Da vi skulle nå dagens sidste bus til hotellet, var der ikke tid til uddybende spørgsmål.

Traditionelt afrikansk hus, her på ø i floden Niger
Nå, indtil videre kaster jeg mig ud i opgaven og ser, hvordan det går. Lørdag rykkede vi så ud til vores enheder (Svend er samme sted som mig), men da chefen ikke var der, var der ikke nye oplysninger. Dog var der nogen der påstod, at patruljeteamet kun arbejder om natten? Det håber jeg ikke er rigtigt, men lad os se på mandag, hvor vi forhåbentlig får meget mere information.

Det betød så, at Svend og jeg brugte en stor del af søndagen på at lede efter et sted at bo. Desværre er jeg tilbage på Imodium, så jeg var ikke helt på mærkerne, men vi fik da set et par lejligheder. Ingen, der fik os op at ringe i begejstring, så forhåbentlig kan vi fortsætte jagten mandag.

Søndag aften havde vores "hotelmutter" inviteret os alle ud til et andet hotel, som hun er ved at restaurere. Det er langt fra færdigt, men allerede nu af betydeligt bedre standard, end det vi bor i nu.
Hun serverede kylling og kartofler, som blev indtaget på afrikansk maner, nemlig med fingrende - men heldigvis med eget fad/tallerken. Egentlig ville jeg helst blive hjemme på grund af mine maveproblemer, men da 3 andre også havde lagt sig, ja så tog jeg med. Håber det går alligevel - ellers er der kontant afregning i løbet af natten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar