(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

onsdag den 17. juli 2013

Jubilæum

I dag er det præcis 2 år siden, jeg kom til Kosovo. Tiden er trods alt gået stærkt og der er mange oplevelser at tænke tilbage på.

Jeg er i fuld gang med at pakke mine ting i lejligheden, ligesom en masse papirarbejde skal klares på kontoret. Der er desværre endnu ikke udpeget en ny kontingentleder efter mig, hvilket gør det lidt mere besværligt, når der ikke er nogen at overdrage alle mine oplysninger til direkte. Men det må jeg bo bare se at få klaret på en eller anden måde.

Den sidste uges tid har jeg især tilbragt sammen med Brian og hans familie. Foruden Mira og Jelena var Miras forældre fra Tirana på besøg hele ugen. De er utroligt søde og rare at være sammen med, så vi har hygget hver aften.
Mira med sin far
De taler desværre ikke engelsk, så Mira må agere som tolk - hvis ikke Jelena træder til :-)
Mandag morgen skulle de tilbage til Tirana, og Brian, Mira og Jelena skulle på ferie i Grækenland og kommer først tilbage, efter jeg er rejst hjem. Det var derfor tid til at tage afsked med nogle rigtigt gode venner, hvilket selvfølgelig aldrig er morsomt.

Miras mor
Brian og jeg har kørt et særdeles godt makkerskab hernede, og vi har løst mange problemer sammen. Jo, jo, også en del problemer, som er blevet løst over en Gin/Tonic eller en god Rakia. Og sammen med hans familie har vi haft nogle ualmindeligt gode stunder sammen. Når de kommer tilbage fra ferien, skal de pakke sammen og Brian rejse til Libyen til en ny mission.
Heldigvis ses vi allerede i september måned i Danmark.

Ole og jeg var en tur i Mitrovica for at sige farvel til mange af lederne. Det var hyggeligt nok og en god måde at forlade Kosovo på, at man får hilst ordentligt af og ikke bare forsvinder, som mange gør.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar