(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

søndag den 7. maj 2017

Mulighed for forlængelse......

Selv om Svend er på leave, er det synd at sige, at jeg har været alene. På 10 dage har jeg haft 8 overnattende danskere, enten i forbindelse med kontingentmødet eller på til eller fra leave. Nu har jeg så et par dage alene, indtil sidst på ugen, hvor de igen begynder at ankomme. Det er nu hyggeligt at få lov til at tale med dem om hvordan det går i regionerne. Heldigvis har vi også fundet ud af, at FNs transportafdeling både henter og bringer i forbindelse med kørsel til og fra lufthavn, uanset tidspunktet. Det har været fint, da nogle af dem skulle afsted kl. 04 om morgenen!

Supercamp i Timbuktu efter angrebet
Der har desværre igen været et raketangreb mod FN-lejren i Timbuktu, heldigvis ikke samme lejr, hvor danskerne bor. Angrebet skete onsdag ved frokosttid, hvor 8 morterer/raketter ramte lejren, henholdsvis den militære del og den civile del. En blev dræbt (Liberianer) og 8 såret, blandt andet en svensk soldat. Selv om de to danske kollegaer i Timbuktu kommer i lejren regelmæssigt, var de der heldigvis ikke, da angrebet fandt sted. Som jeg tidligere har skrevet på facebook, blev det igen i den danske presse totalt ignoreret, at der er danske politifolk i Mali. Jeg synes faktisk, at det er respektløst både overfor kollegaerne her i Mali og overfor pårørende og venner i Danmark.

Da vi rejste herned for snart et år siden, var det med den klare politik fra rigspolitiet, at forlængelse af vores ophold ikke ville komme på tale. Den holdning har nu ændret sig, så det alligevel er muligt at søge forlængelse i 6 måneder. Det gav selvfølgelig anledning til nogle overvejelser, men beslutningen er nu truffet: jeg tager hjem som planlagt den 25. juli. To kollegaer har søgt om forlængelse, og vil formentlig også få det.

Lørdag i sidste uge var det igen tid til Hash. En dejlig gåtur i skøn natur. I går skulle jeg igen afsted, og havde en aftale om at mødes med nogle franskmænd og køre med dem. Desværre blev jeg fastlåst i trafikken, der stod helt stille, så da jeg endelig slap fri, kunne jeg bare vende om og køre hjem igen. Tiden var forpasset. Til gengæld kunne jeg så hygge mig med Alex (fra Gao), der lige var vendt tilbage til Mali efter sin leave.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar