(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

tirsdag den 21. februar 2017

Nyt hus?

De sidste 10 dage har været præget af forkølelse på kontoret. Alle har haft en omgang, og ikke nødvendigvis samtidigt. Der bliver stadig hostet lidt, men heldigvis er det ved at være overstået. Tror faktisk, at det er min første forkølelse hernede, så det er vel ganske godt gået.

Der har i den forgangne uge været stille i huset. Svend er på leave, så jeg er alene, hvilket selvfølgelig kan være meget rart - men er også lidt kedeligt! Godt at vi har Netflix!
Dog har jeg haft besøg både fra Timbuktu og fra Mopti med kollegaer på vej til eller fra leave, så lidt selskab har jeg da haft.
Jeg har også fået godt gang i rugbrødssurdejen, som jeg tog med, da jeg rejste herned for 14 dage siden. Svend og jeg bager stort set al brød selv, både rugbrød og det hvide, hvilket er en stor forbedring af de flutes, man normalt spiser her i landet. Totalt intetsigende.

Vi har fået en ny kollega på kontoret, en franskmand. Det passer mig fint, for vi har lovet at hjælpe hinanden med vores sprog, så mit franske og hans engelske bliver bedre.
Jeg har haft rigtig god gavn af ham i forbindelse med at få diverse papirer i orden i forbindelse med vores bil. Tre gange har vi nu været på "motorkontoret" for at få en ny registreringsattest, men det er et administrativt helvede at få denne. Sidste gang skruede min nye kollega bissen på og fik fremskyndet processen, efter trusler om alle muligt ulykker, så onsdag skulle den være klar. Håber jeg!
Det er en kæmpe forbedring af vores daglige transport, at vi nu har eget køretøj.

Vores landlord (udlejer) kom forleden og sagde, at han har et andet hus i nærheden, som vi gerne måtte leje, hvis vi havde lyst til at skifte. I søndags var jeg så forbi huset for at se på det. Det er næsten dobbelt så stort, som det vi har og med swimmingpool!
Derudover sagde han, at han var meget tilfreds med os som lejere, så selv om huset normalt koster mere end 50% mere i leje, så kunne vi bo i det til samme pris som i dag.
Jeg slog selvfølgelig til, men der er dog et udestående problem. Det er nemlig helt uden inventar af nogen slags, så jeg skal lige have aftalt med ham, at vi tager alle møbler m.v. med fra det nuværende hus og at han arrangerer flytningen. Nu må jeg se, hvad jeg kan få aftalt med ham.

I øvrigt en interessant udvikling, at han er tilfreds med os som lejere. Da vi i august indgik aftale med ham, var han meget skeptisk, da han fandt ud af, at vi arbejder for MINUSMA. Faktisk var det ikke sikkert, at han ville leje huset til os, hvis han havde vidst det på forhånd. Han var nemlig tidligere blevet snydt af nogle kollegaer, der arbejdede i missionen. Så vi må jo have opført os nogenlunde ordentligt :-).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar