(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

søndag den 10. april 2016

Processen genstartet

Torsdag den 31. marts var Malis udenrigsminster, Abdoulaye Diop på besøg i Danmark og holdt i den anledning et informationsmøde sammen med Danmarks udenrigsminister, Kristian Jensen, et oplæg i Udenrigsministeriet om situationen i Mali.

Jeg fik tiltusket mig en plads og det var spændende at høre hans udlægning af situationen, herunder ikke mindst, at det er vigtigt at se Malis situation og udvikling i sammenhæng med nabolandene, da enhver større hændelse dér har indvirking på situationen i Mali. Han opfordrede derfor de vestlige lande til at fokusere på hele Sahel-regionen og ikke kun på Mali eller andre enkeltestående lande.
Foredraget foregik i øvrigt på engelsk :-).

FN har nu rykket og gennemført telefoninterviews med de fleste ansøgere. Desværre mangler jeg selv og 3 andre at høre fra FN.

I mellemtiden er jeg så startet i Rigspolitiet, hvor jeg i høj grad skal beskæftige mig med noget, der ligner det projektarbejde, jeg var en del af i 2015 i Midt- og Vestsjællands Politi. Dejligt at vide, at jeg i det mindste ikke bare er sat på en eller anden tilfældig venteposition, men rent faktisk får lov til at bruge de kompetencer, jeg har. Betyder til gengæld desværre også, at jeg sammen med 100.000 andre skal op ad Køge Bugt Motorvejen hver morgen, men indtil videre er det gået ok.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar