(Klik på de enkelte billeder/fotos for stor udgave)

lørdag den 13. februar 2016

Processen i gang

Peacekeeping EmblemEfter et par telefonmøder og et personligt møde med rigspolitiet, føler jeg nu, at jeg har nogenlunde klarhed over min opgave, selv om det endnu ikke er afgjort, hvad jeg skal lave for FN i Mali.
Forberedelserne er således blevet mere konkrete. Torsdag i denne uge var jeg til det store lægecheck på Anvortskov kaserne, hvor jeg bogstaveligt talt blev gennemgået fra top til bund, incl. 6-7 blodprøver. Sluttede at med første omgang af en del vacciner, som er nødvendige.

På mandag starter jeg så op med franskundervisning. Selv om missionen i Mali (også) er en engelsktalende mission, så er Mali en gammel fransk koloni, og indbyggerne taler fransk som hovedsprog med forskellige stammesprog som alternativ. Da jeg ikke er god til nogen af delene, har jeg kastet mig ud i et intensivt franskundervisningsforløb, så jeg forhåbentlig kan gøre mig nogenlunde forståelig i hverdagen.

I øvrigt stadig intet nyt om afrejsedato.

1 kommentar:

  1. Kære Preben,

    Det bliver et nyt spændende eventyr der venter dig med masser af oplevelser og fremtidige minder.

    Rigtig god fornøjelse.

    Brian

    SvarSlet